De eerste stappen

24 november 2016 - Biddinghuizen, Nederland

November 2016

De eerste stappen zijn gezet. Huis verkocht, baan is opgezegd, de plannen kunnen gemaakt worden.

Waar ik heen ga? Plannen genoeg. Werken in een apres ski bar in Oostenrijk, werken op een cruise schip in de bahama’s, Australië, Zuid-Afrika, Azië, noem maar op. Nu deze stappen gezet zijn kan ik echt gaan bekijken wat ik wil en wat de mogelijkheden zijn.
Het blijft me verbazen dat een dergelijk ingrijpende stap toch zo natuurlijk aan kan voelen. Het verkopen van een huis zou best vreemd moeten voelen zonder vervangende woonruimte. En het opzeggen van een baan zonder nieuwe bron van inkomsten is helemaal van de zotten, onverantwoordelijk, niet goed doordacht, onzeker en ga zo maar door. Maar het voelt allemaal zo goed en als de juiste keuze.
Het afscheid nemen vind ik wel lastig. Mijn baan opzeggen is 1 ding maar alle collega’s achterlaten is heel wat anders. Afscheid van de directe collega’s, afscheid van de Supervisors van Halloween, niet echt afscheid kunnen nemen van de Halloween acteurs, dat is vreemd. Maar ik ga ervoor en dan zien we wel.