Plannen maken

15 december 2016 - Biddinghuizen, Nederland

December 2016

Plannen
Het plan begint inmiddels wat meer vorm te krijgen. Beginnen met de Trans Mongolië express, van Moskou naar Peking met een tussenstop in Mongolië. Dan vliegen naar Myanmar, over land naar Laos, dan van Noord Vietnam afzakken naar Zuid Vietnam, misschien ook wel met de trein, en dan door Cambodja naar Maleisië. Afhankelijk van budget, energie, zin en tijd door naar Indonesië om van daaruit over te vliegen naar Australië. In ieder geval een bezoek aan neef Cees-Jan en Helina, en aan vriend Steve, die ik 2 jaar geleden in Thailand heb ontmoet.
Hoe lang ik daar over doe is me nog niet duidelijk. Het kan zijn dat ik in ieder land een maand blijf, het kan ook zijn dat ik er binnen 2 weken al klaar mee ben of juist langer wil blijven. Dat betekent wel wat voor visums enzo dus er is nog behoorlijk wat uit te zoeken in de komende periode.
Eerst het werk goed afronden en daarna flink op onderzoek uit.

Ik vertrek
Het mensen op de hoogte stellen van mijn plannen is in volle gang. Familie, collega’s, vrienden, kennissen, relaties en ga zo maar door. Voornamelijk hele leuke reacties over dat het zo stoer is, dat ‘het nu nog kan’, dat mensen het zelf ook graag hadden willen doen of zouden willen doen. Het valt op dat ouders van volwassen kinderen vaak vragen wat mijn ouders er van vinden, begrijpelijk ook, want ik zou als ouder ook wel even achter mijn oren krabben als mijn kind dit van plan was.
Het is ook verbazingwekkend hoe graag mensen je advies willen geven en hun eigen ervaringen met je willen delen maar ook heel graag willen vertellen wat je allemaal wel en niet zou moeten doen. Soms zonder naar motieven, budget en manier van reizen te vragen wil iedereen graag dingen delen. Leuk en ontzettend lief en alle adviezen, tips en bezorgdheid is welkom. Sommige dingen sla ik op of zoek ik uit, andere dingen leg ik nog even naast me neer. Het eerste kadootje is ook vandaag gekomen, een zakmes gegraveerd met ‘bedankt tineke’ van de Opwekking en een persoonlijk bericht, hartverwarmend.